MAINOS
MAINOS

Kohina nosti Punaisen Tuvan Viinitilan kaiken kansan huulille

Punaisen Tuvan Viinitilan koivunmahlaviini Kohina on ollut heinäkuun alusta saakka Alkon vakiovalikoima -viininä. Eilen Kohina kuitenkin ponkaisi vauhdilla koko kansan tietoisuuteen, kun Helsingin Sanomat valitsi sen viiniblogissaan viikon viiniksi!

Punaisen Tuvan Viinitilan isäntä Jussi Keijonen kertoo, että valinta tuli heille täytenä yllätyksenä, mutta sitäkin mieluisampana.

MAINOS

20 vuoden ajan toimineessa yrityksessä on kautta aikojen panostettu tuotteiden korkeaan laatuun ja makuun. Uutuustuotteita ei tästä syystä olekaan suollettu markkinoille jatkuvasti, vaan tuotekehittelyssä pääpaino on ollut olemassa olevien tuotteiden laadun parantamisessa.

Kohina kuitenkin kuuluu tilan uudempaan tuotantoon, sillä sen idea sai alkunsa osaamiskeskus Foodwestin yhteydenotosta muutama vuosi sitten. Foodwestin taholta esitettiin koivunmahlan hyödyntämistä viininvalmistuksessa. Näin alkoi täyteläisen marjapunaviinin valmistus, jossa vesi korvataan kokonaan koivunmahlalla.

Marjaraaka-aineena Kohinassa on perinteikäs mustaviinimarja, terävyyttä haettiin marja-aroniasta ja syvää tummaa väriä sekä tasapainoa mustikasta.

Alkuvuosina Kohina pidettiin vain oman tilamyymälän valikoimissa ja samalla sen kehittelyä jatkettiin edelleen entistä aromikkaammaksi ja täyteläisemmäksi. Viime vuoden lopulla se oli valmis tarjottavaksi Alkon vakiovalikoimatuotteeksi, jonne se hyväksyttiin Alkon testituloksella ”erinomainen”.

Helsingin Sanomien arvostelun Kohinasta voit lukea klikkaamalla TÄSTÄ linkistä

Lue lisää Kohinasta ja Punaisen Tuvan Viinitilan kuulumisista ensi viikon Torstai-lehdestä!

Tuula Jokiaho

Exit mobile version