MAINOS
MAINOS

Yrittäjien info- ja ideointi-illassa rohkaistiin yrittäjiä verkostoitumaan

Punaisen Tuvan viinitilalle oli tiistaina 1.11. kerääntynyt joukko yrittäjiä sekä kaupungin edustajia info- ja ideointi-iltaan. Lauri Joensuu Kaupan Kehittämisryhmän puheenjohtajana toivotti tervetulleeksi paikalle tulleet ajatusten ja ideoinnin vaihtoon. Paikalle oli saapunut myös Halpa-Hallin ketjujohtaja Janne Ylinen, joka valotti yleisesti vähittäiskaupan tilannetta.

Halpa-Hallin ketjujohtaja Janne Ylinen peräänkuulutti yrittäjille vahvaa uskoa omaan tekemiseen.
Halpa-Hallin ketjujohtaja Janne Ylinen peräänkuulutti yrittäjille vahvaa uskoa omaan tekemiseen.

-Elämme vahvaa muutoksen aikaa. Kuluttajakaupan käyttäytymisen muutokset vaikuttavat ja digitalisaatio on tätä päivää. Eri ikäpolvet ovat löytäneet verkkokaupan. Tämä on otettava hyvänä mahdollisuutena, jota täytyy hyödyntää. Toinen muuttuva tekijä on se, että kuluttaja käy kaupassa kun hänellä on siihen aikaa. Aukiolojen vapautuminen tuo omat haasteensa kaupanalalle, Ylinen totesi.

MAINOS

Ylinen haastoi Alajärven yrittäjiä miettimään, kuinka saadaan isot massat liikkumaan, miten toimintoja pitäisi kehittää sekä miten kaupungin asukkaat ja asiakkaat viihtyvät. Ylisen mukaan tarvitaan riittävän monipuolinen kokonaisuus, jolla saadaan lisää asiakkaita sekä parannettua asiakkaiden asiointikokemuksia.

-Verkkokauppa on iso investointi. Siihen kannattaa panostaa. Vahvaa uskoa omaan osaamiseen ja tekemiseen tarvitaan, Ylinen tiivisti.

Jouko Etula Järvi-Pohjanmaan Yrityspalvelusta kertoi Alajärven keskustan investointihankkeesta ja että alustavat luonnokset ovat olemassa palotorille. Toimijaa ei vielä ole selvitetty. Jouluvalojen osalta on laskelmia tehty sekä selvitetty rahoitusta. Äänentoisto oli myös selvityksen alla ja näihin on varauduttu kunnallistekniikan osalta. Optimistinen arvio näiden valmistumiseen olisi Rokulipäivät 2017.

Kaupan Kehittämisryhmä suunnittelee toteutettavaksi Alajärvelle palvelukarttaa, johon on merkitty alueen palvelut ja yritykset. Tekniikka on tähän jo olemassa. Nyt vain tarvitaan toimijoita ja ideoita tämän työn pariin.

Lauri Joensuu kertoi, että Kaupan Kehittämisryhmällä on toimintamallia hieman uudistettu. On panostettu markkinointiin ja isompaan näkyvyyteen hyödyntämällä enemmän olemassa olevia markkinointikanavia. Tähän liittyen Jani Levijoki antoi infon Black Fridaysta, jota voisi hyödyntää markkinoinnissa.

Tanja Kyrönlahti

Exit mobile version