Alajärven toimisto muuttaa maanantaina 2.10. kaupungin sosiaalitoimen yhteyteen osoitteeseen Alvar Aallon tie 2. Toimistossa voi asioida ainoastaan ajanvarauksella.
Alajärven toimisto palvelee alkaen ajanvarauksella keskiviikosta perjantaihin.
Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvontaa tukien hakemisessa eikä löydä tarvitsemaansa tietoa esimerkiksi Kelan verkkosivuilta.
Ajanvarauksen voi tehdä osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelan palvelunumeroon.
Asiakas voi myös varata ajan myös Kelan puhelinpalveluun, joka palvelee maanantaista perjantaihin.
Vastauksia myös verkosta
Moniin kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja nopeasti Kelan verkkosivuilta.
Kelan asiointipalvelussa (www.kela.fi/asiointi) asiakas voi hakea lähes kaikkia etuuksia ja tarkistaa esimerkiksi oman hakemuksen käsittelytiedot. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Verkkoasiointipalvelussa voi hakea Kelan etuuksia, ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen, muuttaa tilinumeroa, tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin maksupäivä on sekä lähettää etuusasioihin liittyviä viestejä.
Asiakkaan kannattaa tutustu myös Kysy Kelasta -palstaan, jossa Kelan asiantuntijat vastaavat asiakkaiden kysymyksiin joka arkipäivä.