-8.2 C
Alajärvi
sunnuntai 24.11.2024
MAINOS
MAINOS

Kuntamarkkinoinnin parhaat palkittiin – Soini keräsi kehuja, Seinäjoki mestaruuden

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun finaali ratkaistiin keskiviikkona Espoossa järjestetyssä Piiri -tapahtumassa.

Etelä-Pohjanmaa menestyi hienosti mittelöissä, sillä Soini sai kunniamaininnan ja Seinäjoki vei koko kilpailun mestaruuden.

MAINOS
Kunnanjohtaja Juha Viitasaari otti onnitteluja vastaan osuvasti muovituolissa.

– Pienelle kunnalle tämä oli erinomainen tunnustus ja osoitus, että meidänkin resursseilla voi ponnistaa näkyväksi. Tähän voisi käyttää muutaman maakunnan sanonnan. Muut tekee mitä osaa, me mitä tahdotaan. Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan. Paljon huonompia ei kehdattaisi ollakaan, sanailee Soinin kunnanjohtaja Juha Viitasaari.

Soinin markkinointiteko MuoviSampo – Luonnostaan huipulla selvisi kaikkiaan 47 osallistujan joukosta loppuvaiheeseen 12 parhaan markkinointitoimenpiteen mukana.

Eteläpohjalaisedustus oli vahva, sillä Seinäjoki ja Into Seinäjoki olivat mukana Avaruuden pääkaupunki- ja Taivastelija-markkinoinneillaan. Kaikki Kuuman ryhmän joukkueet esiteltiin kahdeksanminuuttisissa his-sipuheissa.

– Hienoja ja kovatasoisia esityksiä. Sain itsekin oppia ja ennen kaikkea virikkeitä muilta. Käytännönläheisyydessään Soinille innostavin esimerkki oli Kylien Kolari, joka antoi esimerkkiä, miten ottaa vielä yksi askel tarinallistamisessa. Mitaleille yltänyt Kolari olikin ainoa kunta Soinin lisäksi muiden ollessa kaupunkeja, Viitasaari avaa päivän tunnelmia.

– Kuntamarkkinointikilpailuun osallistui tavallaan se osa MuoviSampoa, jossa kerrottiin maailmalle asiasta kunnan tavoitteita mukaillen, mutta kyllä onnistumisesta on kiittäminen koko tätä toimeentarttumista ja saumatonta yhteistyötä 3. sektorin, kunnan ja yritysten, etenkin Soinin 4H:n ja K-ryhmän, kanssa.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu on järjestetty vuodesta 2006 saakka. Ajatuksena on ollut palkita parhaita, mutta samalla jakaa hyviä käytänteitä ja kehittää kuntamarkkinoinnin osaamista Suomessa.

Kriteereinä kilpailussa oli muun muassa markkinoinnin perustuminen kunnan tai alueen kehittämiseen, yhteistyöverkostojen hyödyntäminen, suunnitelmallisuus ja tulokset suhteessa tavoitteisiin.

Soinin kilpailutyön tiivistelmän voi katsoa TÄSTÄ LINKISTÄ.

MuoviSampo joukkueessa olivat toiminnanjohtaja Saija Källi ja toiminnanohjaaja Suvi Osala Soinin 4H-yhdistyksestä, kunnanjohtaja Juha Viitasaari Soinin kunnasta, Ähtäri Matkailu Oy:n markkinointipäällikkö Johannes Aalto, TKI-asiantuntija Kari Laasasenaho Seinäjoen ammattikorkeakoulusta ja hanke- ja kv-koordinaattori Jenni Savolainen Kuudestaan ry:stä.

sinua saattaisi kiinnostaa

Viimeisimmät