LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa uudistaa asiakaspalveluaan Järviseudulla vastatakseen paremmin asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin. Puhelinpalvelu siirtyy lähemmäs asiakasta ja ajanvaraustapaamisille varataan lisää aikaa.
– Olemme todenneet, että asiakkaat haluavat hoitaa vakuutusasioitaan yhä enemmän puhelimitse ja verkossa, kertoo palvelupäällikkö Essi Koskiahde LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalta. Korona-aika vauhditti muutosta, joka on ollut käynnissä jo useamman vuoden.
– Edelleen kuitenkin on kysyntää myös perinteiselle toimistopalvelulle. Toimistolla vakuutusasioita käyvät hoitamassa kaiken ikäiset asiakkaat. Iäkkäämmille asiakkaille on erityisen mieluista asiointi kasvokkain tutun asiantuntijan kanssa paikallisessa toimistossa. Paikalliset toimistot tulevat säilymään jatkossakin.
– Tammikuun 2024 alusta asiakaspalvelua Järviseudulla uudistetaan asiakkaiden kysyntää entistäkin paremmin vastaavaksi. Lappajärven toimisto on nyt palvellut maanantaisin kello 9–12 ja Alajärven toimisto tiistaisin kello 10–16 ja torstaisin kello 9–12 ja molemmat muina aikoina ajanvarauksella.
– Olemme huomanneet, että Lappajärvellä maanantaisin käy vain yksittäisiä asiakkaita ja Alajärvellä olisi kysyntää laajemmalle aukiololle, kertoo Koskiahde. Tämä vaatii joitakin muutoksia toimistojen aukioloaikoihin. Alajärven toimistomme tulee palvelemaan tammikuun alusta maanantaisin kello 9–12, tiistaisin kello 10–16 ja torstaisin kello 9–12, sekä muina aikoina ajanvarauksella asiantuntijoillemme, kertoo Koskiahde.
– Lappajärven toimiston maanantain aukiolo aamupäivisin ei ole palvellut asiakkaitamme halutulla tavalla, joten päätimme mahdollistaa asiakastapaamiset silloin, kun asiakkaalle sopii. Palvelemme siis tammikuun alusta 2024 Lappajärvisiä henkilöasiakkaitamme ajanvarauksella.
– Olemme nimenneet asiakaspalveluun henkilön, jonka kanssa tapaamisesta voi sopia. Palveluneuvoja Sirpa Pölläsen kanssa voi tapaamisen sopia haluttuun aikaan. Sirpalle Lappajärven toimisto on jo tuttu, joten hyvillä mielin lähdetään tapaamisia sopimaan.
– Ajanvarauksen voi tehdä puhelimitse 06 534 2100. Niin ja tietysti maatila- ja yritysasiakkaita palvelevat paikalliset asiantuntijamme Saara Peltotupa, Jukka Äyrä ja Nico Sippola, lupaa Koskiahde. Yritys- ja maatila-asiakkaat tapaavat mieluusti asiantuntijan paikan päällä yrityksessä tai maatilalla.
– Tämä palvelujen kysynnän muutos varmasti johtuu osittain kattavasta puhelinpalvelustamme, kun teimme pari vuotta sitten muutoksen, jossa puhelinpalvelua päätettiin tehdä yhä enemmän maakunnan toimistoilta keskitetyn mallin sijaan.
– Osa asiakkaistamme haluaa hoitaa osan asioistaan myös verkossa. Puhelimitse ja verkossa voidaan hoitaa yllättävänkin monia asiakkaan asioita. Puheluihin on usein jo nyt vastannut tuttu palveluneuvoja omalta paikalliselta toimistolta, kuten vaikka minä, kertoo palveluneuvoja Ella Soukkala Alajärven toimistolta.
– Henkilökohtaista palvelua halutaan tarjota myös ajanvarauksella. Aika varataan siksi, että asiakkaan yksilölliseen tilanteeseen on mahdollista perehtyä ajan kanssa, kertoo palveluneuvoja Sirpa Pöllänen LähiTapiola Etelä-PohjanmaanLappajärven ja Kauhavan toimistoilta.
– Elämänturvatapaamisessa käydään läpi omaisuuden, talouden ja terveyden turva, ja räätälöidään niihin asiakkaan tarpeeseen sopivin ratkaisu. Odotan innolla jatkossakin asiakkaiden tapaamisia Lappajärven toimistolla, kertoo Pöllänen.