Alajärven kaupunki tiedotti keskiviikkona aamupäivällä, että kaupunki löytyy vastedes myös YouTubesta eli internetissä toimivasta videopalvelusta.
Kaupungin yhtenä painopisteenä vuonna 2019 on ollut viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen. Kaupunki on lähtenyt mukaan sosiaaliseen mediaan Facebookin ja Instagramin kautta.
Alajärven kaupungin omalle kanavalle ladataan videoita muiden muassa kaupungin palveluista ja vapaa-ajanharrastusmahdollisuuksista.
– Saimme valmiiksi esittelyvideon Alajärven uimahallista ja kuntosalista, ja se löytyy nyt YouTubesta, kertoo viestintäkoordinaattori Henna Matintupa ja jatkaa:
– Videomainonta sosiaalisessa mediassa on yksi tehokkaimpia mainonnan muotoja. Jaamme videoita myös Facebookissa, mutta YouTuben avulla pyrimme tavoittamaan laajemmin tavoittelemaamme kohderyhmää eli potentiaalisia palvelunkäyttäjiä; muuttajia tai matkailijoita.
YouTubessa käyttäjät voivat lisätä sivustolle omia videoitaan tai katsoa ja kommentoida muiden käyttäjien videoita. Internetin suosituin suoratoistopalvelu on toiminut helmikuusta 2005.
Virpi Poikelin