Alajärven ja Kuortaneen Oma Säästöpankin pitkäaikainen konttorinjohtaja Helena Marjomäki siirtyy Töysän Säästöpankkisäätiön palvelukseen helmikuun alusta lukien. Helenan läksiäisten ja konttorien uuden palvelupäällikön Tuomas Tuppuraisen tulon merkeissä Alajärven konttorilla vietettiin juhlapäivää perjantaina.
Helena Marjomäki kertoo, että pankin työt ovat täyttäneet päivät täysin viimeiseen päivään saakka. Viimeinen päivä pankissa olikin sitten sitäkin haikeampi asiakkaita tavatessa ja eipä taidettu kyyneliltäkään välttyä.
Haikeuteen sekoittui kuitenkin myös intoa uuden edessä, sillä Säästöpankkisäätiön palveluksessa Helena pääsee nyt keskittymään töihin, joita on tähän asti hoitanut oman työn ohessa. Lisäksi uuden luotsin käsiin jätettävät konttorit ovat hyvässä kunnossa, joten ne on hyvä jättää seuraajalle.
Tuomas Tuppurainen onkin innolla tarttumassa uuteen tehtäväänsä. Ähtäristä kotoisin oleva, nykyisin Tuurissa perheineen asuva Tuomas on ollut Oma Säästöpankin palveluksessa kuuden vuoden ajan ja tuona aikana ovat syntyneet perheen lapset ja on hankittu oma koti.
Ennen pankkiin siirtymistään hän on työskennellyt muun muassa myyntipuolen tehtävissä sekä tilitoimistossa kirjanpidon ja isännöinnin parissa. Oma Säästöpankissa Tuurin ja Ähtärin konttoreissa hän on toiminut viimeksi rahoituspäällikkönä.
Alajärven ja Kuortaneen konttorien palvelupäällikön vakanssia Tuomas Tuppurainen haki koska halusi urallaan eteenpäin. – Oma Säästöpankissa on hyvä tehdä työtä, koska täällä on urapolku olemassa jos näytät omalla tekemiselläsi ja osaamisellasi olevasi valmis kohtaamaan haasteita.
– Olen eteenpäin pyrkivä ihminen ja siksi otan uuden tehtävän ennakkoluulottomasti ja innostuneesti vastaan.
Tuppurainen on iloinen siitä, että edessä on monipuolinen työtehtävä huippuporukassa. – Täällä on työssä kokeneita osaajia ja uusia innokkaita nuoria, minkä uskon olevan melkoinen vahvuus toiminnallemme. Uskon myös siihen, että kun meillä on täällä yhdessä hyvä olla ja tehdä työtä, se näkyy ulospäin asiakkaillemme.
Tuomas kiittää myös sitä, että konttorit ovat Helenan työn jäljiltä hyvässä kunnossa, joten tehtävässä on helppoa aloittaa.
– Tämän vuoden teemanamme on ”asiakas keskiössä” ja se tuleekin varmasti näkymään ja kuulumaan monella tavalla!
Tuula Jokiaho